پاسداران، بوستان هشتم
09358530203
پاسداران بوستان هشتم

مزایای مشاوره طلاق (PMT)

مزایای مشاوره طلاق (PMT)

اغلب مردم زمانی که در تلاش برای نجات زندگی یا حل مشکلات روابط یا مسائل زناشویی خود هستند، از مشاوره زوجین یا مشاوره خانواده کمک می گیرند. با این حال، اگر  پاسخ شما به سوال ” آیا باید طلاق بگیرم ؟” مثبت است و قبلا تصمیم خود را گرفته اید که از همسر خود جدا شوید، ممکن است که بر این باور باشید که دیگر نیازی به مشاوره ندارید و مزایای مشاوره طلاق برای شما کاربردی نخواهد داشت، اما پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با سایت حس تحول همراه باشید و از مزایای این نوع مشاوره مطلع شوید.

به احتمال زیاد زمانی که مراحل طلاق را پشت سر می گذارید، احساسات متفاوت و زیادی در شما ممکن است ایجاد شود و احتمالاً برای سپری کردن این دوران پر چالش به یک منبع انگیزه نیاز خواهید داشت. یک مشاور  طلاق می تواند مهارت های مقابله سالم را با این رویداد استرس زا در زندگی به شما آموزش دهد.

از مزایای مشاوره طلاق این است که از نقطه نظر پایان و عواقب ازدواج به رابطه درمانی می پردازد. این جلسات مشاوره همچنین می توانند به شما در مورد انتظارات در طول فرآیند طلاق کمک کنند.

طلاق یکی از سخت ترین مراحل در زندگی هر فرد است و به طور بالقوه می تواند مشکلات و بیماری های روانی را به همراه داشته باشد. بسیاری از زوج هایی که درحال گذراندن پروسه طلاق هستند، به مشاوران طلاق مراجعه می کنند تا در این دوران سخت به آنها کمک کنند. مشاوره طلاق می تواند به افراد کمک کند تا با رویدادهای استرس زا و تغییر دهنده زندگی مقابله کنند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با جلسات مشاوره طلاق هستید، می توانید با مرکز روانشناسی حس تحول تماس حاصل نمایید. طلاق می تواند این حس را در فرد ایجاد کند که دیگر ادامه زندگی ممکن است فایده ای نداشته باشد، مشاوره طلاق می تواند به شما کمک کند تا از ابتدا شروع کنید.

مراحل عاطفی طلاق

از آغاز فرآیند طلاق تا پایان، نه تنها باید با جنبه های ملموس جدایی ازدواج ، بلکه با مولفه های عاطفی نیز مقابله کنید. ممکن است برای برقراری ارتباط با اطرافیان خود دچار مشکل شوید.

بروز احساسات منفی می تواند در طول فرآیند طلاق زیاد شود و بسیاری از افرادی که طلاق را پشت سر می گذارند با نوعی افسردگی مواجه می شوند که شامل پنج مرحله عاطفی است:

  1. انکار
  2. خشم
  3. چانه زنی
  4. افسردگی
  5. پذیرش

برای برخی، گذراندن مراحل طلاق  و غم و اندوه آن می تواند چالش برانگیز باشد، و تشخیص اینکه دقیقا چگونه به زندگی خود ادامه خواهید داد، می تواند دشوار باشد. در این موارد، بهتر است برای یافتن مشاور طلاق با تجربه اقدام کنید.

از مشاوره طلاق چه انتظاری باید داشت؟

مشاوره طلاق نوعی مشاوره کوتاه‌مدت است که در آن شما و همسر فعلی‌تان در دفتر مشاور می‌نشینید و هر گونه نگرانی مربوط به فرآیند طلاق را حل می‌کنید و درمانگر طلاق به عنوان یک واسطه عمل می‌کند.

در اولین جلسه، می توانید انتظار داشته باشید که مشاور طلاق از شما سوالاتی بپرسد تا شاید بتواند به رابطه شما کمک کند.

به عنوان مثال، یک مشاور طلاق خوب ممکن است به شما کمک کند تا از طریق حل کردن اختلافات یا نابرابری های ارتباطی مشکل را حل کنید. در این صورت ادامه فرایند طلاق متوقف خواهد شد و به زندگی خود بازخواهید گشت.

اگر به دنبال مشاوره طلاق هستید، راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. در صورتی که زمان های مشاوره با سبک زندگی و برنامه شما مطابقت ندارد، می توانید با یک درمانگر به صورت آنلاین ملاقات کنید. درمان آنلاین ممکن است گزینه خوبی برای زوج‌های پرمشغله‌ای باشد که در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند یا برای رفت‌وآمد با مشکل مواجه می‌شوند.

مشاوره قبل و بعد از طلاق

مشاوره قبل از طلاق نوعی از مشاوره است که برای زوج هایی که در حال آماده شدن برای طلاق هستند مناسب است، در حالی که مشاوره پس از طلاق برای زوج هایی است که قبلاً طلاق گرفته اند. پس از طلاق، شما و همسر سابقتان ممکن است همچنان نگرانی هایی داشته باشید که با مشاوره بعد از طلاق قابل رفع می باشد.

در هر شکلی از طلاق درمانی، مشاور شما هیچ تصمیمی برای شما نخواهد گرفت، بلکه شما را راهنمایی و کمک می کند تا خودتان به بهترین نتیجه برسید. مشاوره قبل از طلاق و مشاوره پس از طلاق، فضای امنی برای حل مشکلات به شیوه ای محترمانه، با حضور یک متخصص ،برای کمک به شما در رفع موانع طلاق هستند.

نشانه های نیاز به مشاوره طلاق_مزایای مشاوره طلاق (PMT)

طلاق درمانی می تواند برای طیف گسترده ای از افراد در شرایط مختلف و زمان های دشوار، مفید باشد. در اینجا برخی از علائم احتمالی وجود دارد که نشان می دهد شما به مشاوره طلاق نیاز دارید:

  • استدلال های مکرر یا فرار
  • مشکل در توافق در مورد مسائل مهم مربوط به طلاق تفاهمی، مانند موارد مربوط به امور مالی یا مراقبت از کودکان.
  • نابرابری های ارتباطی
  • نگرانی در مورد اینکه طلاق ممکن است چگونه بر فرزندان یا اطرافیان شما تأثیر بگذارد.
  • سوالاتی در مورد نحوه کنترل موقعیت های خاص یا مکالمات بیرونی مربوط به طلاق

همه اینها دلایل مناسبی برای کمک گرفتن از یک متخصص طلاق هستند، اما در صورت نبود این دلایل حتی اگر شما و همسرتان احساس می کنید که کمک یک مشاور  در طول فرآیند طلاق برای شما نیاز نیست کاملا اشتباه می کنید، زیرا گاهی نبود اطلاعات می تواند فرایند انجام کار را طولانی تر و یا حتی دشوار تر کند. همچنین می توانید در حین طلاق از مشاوره فردی یا زوجی نیز استفاده کنید.

زمان پایان دادن به زندگی مشترک و طلاق

شرایطی وجود دارد که پایان دادن به یک زندگی مشترک بسیار مهم است. یکی از این موارد زمانی است که یکی از زوجین در زندگی مورد آزار قرار می گیرد. در این شرایط و با وجود خشونت خانگی، انجام طلاق درمانی پیشنهاد نمی شود. بهتر است یک درمانگر داشته باشید که با خیال راحت شما را در فرآیند طلاق راهنمایی کند.

یکی از خدمات موسسه روانشناسی حس تحول شمیرانات ارائه مشاوره طلاق می باشد و شما می توانید در تمامی مراحل زندگی خود از خدمات این مرکز با سابقه استفاده کنید.

افسردگی اضطرابی و طلاق

ممکن است نتیجه ازدواج و زندگی شما اصلا خوب نباشد و در آن احساس رضایت نداشته باشید، اما داشتن اضطراب  و نگرانی در رابطه با بعد از طلاق می تواند مانع از رفتن شما شود. “افسردگی اضطرابی” ممکن است پس از نشخوار فکری اتفاق بیفتد و شریک زندگی خود را ترک کنید. وقتی می‌خواهیدهمسر خود را ترک کنید، قابل درک است که بیش از حد به همه چیز فکر کنید. به یاد داشته باشید که امید وجود دارد. باید در رابطه با ادامه زندگی خود تصمیم بگیرید و از یک مشاور طلاق کمک بخواهید.

طلاق و رابطه جنسی

عموما طلاق یک پروسه طولانی است، اما اگر از زندگی مشترک خود راضی نیستید، ارزشش را دارد. ممکن است از با وجود این که علاقه ی بین شما از بین رفته است اما باز هم به دلیل خاطرات و صمیمیتی که قبلا داشته اید از طلاق گرفتن بترسید. ممکن است به یک زندگی جنسی منظم عادت کرده باشید . شاید داشتن آن صمیمیت جنسی باعث شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که عزت نفس خود را به رابطه جنسی با همسرتان وابسته نکنید. وقت آن است که روی دوست داشتن خود کار کنید. در طلاق، راهی برای دوست داشتن خود خواهید یافت. یک مشاور حرفه ای می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

قبل از تصمیم گیری در رابطه با طلاق در صورتی که در روابط زناشویی شما اخلالی وجود دارد توصیه اکید می شود که از سکس تراپیست برای بهبود رابطه خود کمک بگیرید.

تاثیر مشاوره طلاق بر احساسات

در طلاق درمانی، احساسات مثبت و منفی خود را با درمانگر مورد بحث قرار می دهید . یک مشاور طلاق ماهر به شما کمک می کند در زمان سختی به طور متعادل به مسائل نگاه کنید.

درمانگر به شما کمک می کند که ببینید از جدایی چه چیزهای مثبتی می تواند حاصل شود (مانند روابط خوب آینده).  خیلی از افراد با طلاق گرفتن در ادامه زندگی احساس خوشبختی زیادی کرده اند.

این یکی از اهداف مشاوره طلاق است. یک خانواده درمانگر پیچیدگی روابط زناشویی را در دوران سخت درک می کند. شما و همسرتان می توانید این مسائل را با یک خانواده درمانگر آنلاین که طلاق درمانی انجام می دهد، در میان بگذارید.

شروع دوباره بعد از طلاق

یکی از چیزهایی که افراد را از طلاق درمانی باز می دارد، ایده شروع دوباره است. یک مشاور طلاق می‌داند که تصور اینکه خودتان از نو شروع کنید، دشوار است. یک مشاور باتجربه طلاق می تواند از شما در کمک به فرزندانتان برای مقابله با این دوران حمایت کند و همچنین برنامه ریزی های لازم را در رابطه با فرزندپروری به شما ارائه دهد. برای اطلاع از حضور و رزرو نوبت درمانگران موسسه روانشناسی حس تحول با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *